وضع اضطراری <
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
وضع اضطراری
نوشته شده در دو شنبه 14 ارديبهشت 1394
بازدید : 441
نویسنده : سیما

در شرایط اضطراری چگونه هواپیما را فرود آوریم؟

در چند صورت است که هواپیما مجبور به فرود اضطراری می شود:

1) نقص موتور و یا خاموش شدن آن: در چنین صورتی بایستی ابتدا سرعت مناسب هواپیما را حفظ کنیم سپس مکان مناسبی را که صاف باشد برای فرود اضطراری در نظر بگیریم. سپس سعی در راه اندازی موتور بنماییم.

2) باز نشدن چرخ ها: اگر چرخ ها جلوی هواپیما باشد تا آخرین لحظه روی باند دماغه هواپیما را بالا نگه می داریم. با کمترین سن می گذاریمرعت برای جلوگیری از خسارت زیاد و یا آتش سوزی دماغه را روی زمین می گذاریم.

3) باز نشدن چرخ جلو وعقب هواپیما: که بسیار خطرناک است و با پاشیدن کف روی باند خلبان بایستی با حداقل سرعت روی باند پوشید فرود آیده از کف فرود آید که در هر سه صورت بایستی آتش نشانی آماده باشد چون احتمال زیاد وجود دارد که هواپیما دچار آتش سوزی شود.

اما خوشبختانه در هواپیماهای فوق سبک تک موتوره چتری گذاشته شده است که در صورتی که در وضع اضطراری خلبان نتواند هواپیما را به دلیلی در جای مناسب فرود آورد چتر کشیده می شود و چتری  تقریبا 2 برابر ابعاد هواپیما باز می شود و هواپیما با چتر به زمین می نشیند و در هواپیماهای جنگنده هم سیستم صندلی پران پیش بینی شده که در صورت اضطراری خلبان می تواند با صندلی از هواپیمای در حال سقوط خارج شود وبا شتر به زمین بنشیند اما متسفانه در هواپیماهای مسافربری چنین امکاناتی وجود ندارد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: